Profilaktyka depresji

Profilaktyka depresji

Przede wszystkim profilaktyka

•Wysypiaj się. depresja-senBadania wykazały, że u osób śpiących mniej niż 8 godzin na dobę już po kilku dniach spada stężenie serotoniny. Staraj się kłaść spać i wstawać codziennie o tej samej porze — także w dni wolne.
 Wyłącz telewizor.  Badania dowodzą, że im dłużej oglądamy telewizję, tym gorszy mamy nastrój. Pozornie wydaje się, że oglądanie powtórek komediowych seriali, maratonów filmowych czy kolejnych reality show to doskonała metoda na rozluźnienie, rozrywkę i odreagowanie stresu. Błąd — okazuje się, że osoby spędzające dużo czasu przed telewizorem często doświadczają poczucia wyobcowania.

 

Naucz się ograniczać stresy

* Uświadom sobie oraz ludziom z Twego otoczenia, że istnieją granice tego, co możesz zrobić, kiedy nie czujesz się dobrze.

* Jeśli możesz, przekaż innym te zadania, które uważasz za zbyt trudne.

* Podziel duże zadania na małe, łatwiejsze do wykonania etapy. Przygotuj ich listę i zaznaczaj te, które zostały już zrealizowane.

* Zastanów się nad swoimi problemami i spróbuj zastosować metody ułatwiające ich rozwiązywanie( modlitwa, kontemplacja, medytacja, czytanie Psalmów).